Despre ferestre si profile

Cel mai adesea, pentru consumatorul direct, ferestrele incep sa capete importanta in momentul in care acesta realizeaza ca are nevoie sa si le schimbe sau sa isi doteze locuinta cu altele noi. De multe ori, achizitia acestora se face pe baza recomandarilor si cunoscand putine lucruri despre produs.

Dupa cum am afirmat la inceput, scopul acestui blog este sa va informeze astfel incat sa luati o decizie de cumparare in deplina cunostinta cauza deoarece ferestrele sunt investitii pe termen lung si trebuie sa va asigurati ca veti beneficia de maximum de beneficii din partea acestora.

Pana nu demult, o mare confuzie in domeniul ferestrelor se facea intre numele producatorului de profile si numele producatorului de ferestre. Astfel, ferestra era denumita dupa numele producatorului de profile din care era confectionata. Aceasta confuzie exista inca in mintea multor consumatori. Pentru a va convinge, intrebati un prieten sau un vecin ce ferestre detine.

Cel mai probabil o sa va spuna ca detine ferestre Rehau, Gealan, Trocal sau Veka, acestia fiind unii dintre cei mai populari producatori de profile (care insa nu produc ferestre) si abia apoi poate o sa va spuna numele firmei de la care si-a achizitionat ferestrele.

Mai nou, exista o tendinta de subestimare a calitatii unui profil in functie de tara de provenienta a acestuia. Spre exemplu, profilele produse in vestul Europei se bucura de o apreciere mult mai mare decat cele produse in Balcani sau in tarile asiatice.

Atunci cand vorbim despre multinationale care isi delocalizeaza procesul de productie, vorbim despre un control strict asupra standardelor calitative, indiferent de tara de provenienta a acestor produse.

De exemplu, Nokia produce telefoane mobile in Romania, China, Japonia, India si multe alte tari, insa toate telefoanele indeplinesc acelasi standard calitativ, acestea fiind supuse unui control strict. In industria de ferestre mai multi producatori de profile au fabrici pe toate continentele si distribuie profile in intreaga lume.

Ambele « confuzii » se fac ca urmare a acordarii unei importante prea mari profilului ferestrei in detrimentul altor componente precum sticla, element ce ocupa cea mai mare parte dintr-o fereastra (Mai multe detalii gasiti in articolul «Cate camere au ferestrele dumneavoastra ?»).

Asadar, atunci cand va achizitionati ferestre, e bine sa aveti in vedere aceste doua aspecte :

  • Profilul reprezinta aproximativ 30% din suprafata unei ferestre obisnuite (valoric si din punct de vedere al performantelor).
  • Daca optati totusi pentru un profil al unui producator anume, tara de provenienta a profilului este mai putin importanta atunci cand vorbim despre multinationale (calitatea produselor furnizate de asemenea firme este un atribut care se subintelege indiferent de locul de productie, ea stand la baza ascensiunii economice si la baza performantei acestor companii).

Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: